Artykuł sponsorowany

Jaki telewizor kupić?

Jaki telewizor kupić?
Pomimo iż sygnał analogowy – czyli ten, który odbieramy za pomocą anten na oknach i dachach naszych domów, zostanie obowiązkowo zastąpiony sygnałem cyfrowym dopiero w 2013 roku, wiele osób już dziś korzysta z dobrodziejstw telewizji cyfrowej. Dzięki cyfrowemu sygnałowi odbierane przez nas obrazy i dźwięki są bardzo wyraźne. Aby móc w pełni korzystać z możliwości oferowanych przez telewizję cyfrową, potrzebny nam jest odpowiedni odbiornik – i tu zaczyna się problem… Jak wybrać telewizor - zastanawia się wielu z nas, a odpowiedź na to pytanie nie jest niestety jednoznaczna. Plazma, lcd, led – dla laika te określenia są niemal tak samo niezrozumiałe, jak język Indian Chilula. Jednak to właśnie te skróty są kluczowe dla decyzji, jaki telewizor kupić – określają bowiem technologię, w jakiej telewizor został wykonany. A to właśnie rodzaj technologii, jakiej użyto do produkcji naszego płaskiego telewizora odpowiada za późniejszy komfort oglądania obrazów. Przygotowaliśmy mini-poradnik, który pomoże Wam w podjęciu decyzji, jaki telewizor wybrać. Jak wybrać telewizor, który będzie spełniał nasze oczekiwania? Po pierwsze powinniśmy prześledzić uważnie, jakie programy oglądamy najczęściej i o jakich porach dnia zwykle zasiadamy przed telewizorem. Wpływ na decyzję o tym, jaki telewizor wybrać, powinna mieć również częstotliwość i ilość czasu, w jakim odbiornik zwykle pracuje w naszym domu. Określenie tych zmiennych jest bardzo istotne, ponieważ to właśnie od nich zależy, czy dana technologia będzie odpowiadała naszemu osobistemu profilowi oglądania telewizji. Jeśli oglądamy telewizję sporadycznie, lubimy programy, podczas których dużo się dzieje (filmy akcji, zawody sportowe itp.), a w dodatku zwykle korzystamy z telewizora wieczorem – najlepszym rozwiązaniem będzie plazma. Ta technologia nie zadowoli jednak miłośników dziennych programów – w jasnych pomieszczeniach plazma traci swój największy atut, a więc ostrość i nasycenie obrazu. Technologia lcd to dobry wybór dla mniej wymagających – oglądających telewizję o różnych porach i różne typy programów. Główną zaletą tych telewizorów jest ich cena w stosunku do jakości wyświetlanego obrazu. Ponadto telewizory lcd, w przeciwieństwie do plazmy, znacznie lepiej sprawdzają się podczas oglądania w świetle dziennym. Najnowszą i najbardziej uniwersalną technologią jest led – wykorzystująca wiele punktowych diod do podświetlania ciekłokrystalicznego wyświetlacza, jaki znamy z lcd. Dzięki zastosowaniu takiego rozwiązania obraz jest znacznie bardziej wyrazisty, nawet w porównaniu z plazmą. Za jakość trzeba jednak słono zapłacić – telewizory led są obecnie najdroższe na rynku. Zanim zdecydujemy się, jaki telewizor kupić, powinniśmy określić, ile czasu w ciągu dnia zamierzamy przed nim spędzać. Jeśli lubimy długie, kilkugodzinne posiadówki przed telewizorem, lepiej wybrać telewizor plazmowy – telewizory lcd i led zużywają wielokrotnie więcej energii. Może się więc okazać, że do kosztu zakupu telewizora dojdą nam wysokie koszty związane z opłaceniem rachunków za prąd. Nie bez znaczenia dla decyzji, jaki telewizor kupić, pozostaje jego marka. Im bardziej znana i rozreklamowana marka, tym więcej przyjdzie nam zapłacić za wymarzony telewizor. Dlatego warto zasięgnąć opinii u osób, które już kupiły telewizory wybranych przez nas marek – na forach internetowych na pewno znajdziemy wielu ludzi, którzy z chęcią podzielą się swoimi uwagami dotyczącymi danego typu i marki telewizora. Dzięki temu z pewnością kupimy telewizor, z którego będziemy cieszyć się przez długi czas.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.