Artykuł sponsorowany

Jaki antywirus wybrać?

Jaki antywirus wybrać?
Internet umożliwia nowym wirusom swobodne rozprzestrzenienie się po całym świecie w ciągu zaledwie kilku minut. Dlatego w obecnych czasach, kiedy użytkowników Internetu ciągle przybywa, oprogramowanie antywirusowe jest jednym z najważniejszych, jakie powinny znaleźć się w Twoim komputerze. O tym, jaki antywirus wybrać, jest właśnie niniejszy tekst. Wiele nowych systemów komputerowych ma wbudowane programy antywirusowe – nie oznacza to jednak, że narzucony program będzie najlepiej dostosowany do Twoich potrzeb. Ponadto jego wersja może już być nieaktualna, jeszcze zanim nowy system dotrze do Twojego domu. Poniżej znajdziesz wskazówki, jaki program antywirusowy wybrać, aby stale chronił Cię przed zagrożeniami ze strony złośliwych użytkowników Internetu rozprzestrzeniających wirusy. Przede wszystkim dobry program antywirusowy musi potrafić wykryć 100% wszystkich zagrożeń, aby móc im przeciwdziałać. Dlatego też decyzję, jaki antywirus wybrać, należy opierać na niezależnych (i wiarygodnych) rankingach oprogramowania antywirusowego publikowanych w Internecie oraz w prasie tematycznej. Wyniki rankingów są zazwyczaj oparte o rzetelnie wykonane testy skuteczności takiego oprogramowania. Nie opieraj się tylko na polskich informacjach – poszukaj też testów zagranicznych – tak aby mieć jak największe porównanie i wybrać najbardziej skuteczne oprogramowanie. Kolejna kwestia, jaką należy rozważyć decydując się, jaki program antywirusowy kupić, jest koszt jego użytkowania. Kiedy wybierzesz już kilka certyfikowanych produktów zajmujących najwyższe pozycje w rankingach, sprawdź koniecznie, jaki jest rzeczywisty koszt posiadania antywirusowego oprogramowania. Pamiętaj, że aby oprogramowanie antywirusowe było skuteczne, musi być stale aktualizowane. Ponadto nowe wersje oprogramowania powinny być nabywane co roku, aby zapewnić najwyższy poziom ochrony. Dlatego zanim zdecydujesz, jaki antywirus wybrać, sprawdź, ile będą Cię kosztować aktualizacje i ewentualne kolejne, nowsze wersje. Jeśli korzystasz z poczty e-mail, czatów, aplikacji lub udostępniasz i pobierasz pliki, będziesz potrzebować programu antywirusowego, który oferuje dodatkową ochronę dla tego typu połączeń z Internetem. Jeśli masz starszy system, możesz zrezygnować z niektórych ulepszeń i dodatków oraz wybrać podstawowy pakiet oprogramowania antywirusowego – zużywający mniej zasobów systemowych. Jeśli zaś jesteś posiadaczem nowego systemu – lepiej nie oszczędzaj miejsca na dysku kosztem zwiększenia podatności Twojego komputera na zagrożenia zewnętrzne. Wybór antywirusa to sprawa niebagatelna – zarówno dla bezpieczeństwa Twojego (zwłaszcza danych), jak i zachowania sprawności Twojego komputera. Jeśli więc nie potrafisz zdecydować, jaki antywirus wybrać, porozmawiaj ze znajomym informatykiem lub spytaj dostawcę Internetu, co mogliby Tobie polecić. Zawsze możesz też przejrzeć fora internetowe, choć laikowi może być trudno połapać się w zawartym tam gąszczu (często ze sobą sprzecznych) informacji. Jeśli rzeczywiście czujesz, że nie potrafisz dobrze wybrać, skorzystaj z pomocy profesjonalisty, który nie tylko wybierze najlepiej dopasowane oprogramowanie antywirusowe do Twoich potrzeb i sposobu korzystania z Internetu, ale także pomoże Ci prawidłowo je zainstalować.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.