Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Jak znaleźć dobre miejsce na biuro?
Lokalizacja
To pierwsza i najważniejsza kwestia, którą powinniśmy rozważyć, decydując się na wynajęcie powierzchni biurowej. Będzie ona w dużej mierze rzutować na czas dojazdu do naszej firmy (jest to ważne nie tylko dla nas i pracowników, ale również dla klientów oraz partnerów), dostęp do przydatnych w pracy usług oraz standard wynajętych pomieszczeń i ich cenę. Zanim zaczniemy poszukiwać biura powinniśmy odpowiedzieć sobie na kilka pytań np. jak ważny jest dla nas łatwy dojazd (i z jakich środków transportu będziemy korzystać), czy w ramach obowiązków służbowych będziemy potrzebowali usług innych firm, np. poczty, punktów ksero, specjalistycznych sklepów, restauracji czy kawiarni; jak dana okolica będzie wpływać na naszą pracę (jest to bardzo istotne dla większości firm w tym zajmujących się pracą twórczą, np. pracowni graficznych, agencji reklamowych etc.).Standard powierzchni biurowej
Niemniej ważne od lokalizacji biura jest jego standard wyposażenie. Jest to oczywiście kwestia mocno indywidualna – niektórzy ludzie zadowolą się zwykłym pokojem z biurkiem i krzesłem, inni będą w stanie wydajnie pracować wyłącznie jeśli mają do dyspozycji dodatkowe wygody np. klimatyzację, nowoczesne systemy ogrzewania, czy dostęp do Internetu. Powinniśmy dokładnie zapoznać się z ofertą firm udostępniających powierzchnie biurowe do wynajęcia. Jeśli nasza działalność wymagać będzie również częstego spotykania się z klientami czy partnerami, warto zwrócić uwagę, czy budynek, w którym wynajmujemy biuro jest reprezentacyjny oraz czy posiada sale konferencyjne. Zazwyczaj biura zlokalizowane w centrum odznaczają się wyższym standardem niż biura na przedmieściach, jednak nie jest to regułą.Cena
Wszystkie powyższe kwestie mają bezpośredni wpływ na koszt miesięcznego czynszu za powierzchnię biurową. Biura położone w centrum będą rzecz jasna zdecydowanie droższe, niż powierzchnie o tym samym standardzie mieszczące się w dzielnicach ościennych. Warto zastanowić się, czy prestiż pracy w takim Lokalu jest wart swej wysokiej ceny. Wynajmem powierzchni biurowych zlokalizowanych poza centrum, idealnych dla małych i średnich przedsiębiorstw zajmuje się firma Economicus z Katowic.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana