biurko
24 maja 2016

Kategoria:
Dom i ogród

Jak znaleźć dobre miejsce na biuro?
4.5 (90%) / 2 głosów

Jak znaleźć dobre miejsce na biuro?

Nawet małe firmy potrzebują swoich siedzib. Część przedsiębiorców prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą decyduje się pracować w domu, jednak rozwiązanie takie ma kilka minusów. Najpoważniejszy z nich to fakt, że z czasem dom przestaje pełnić swoją główną funkcję – przestaje być miejscem, w którym odpoczywamy i przebywamy w gronie najbliższych, a zaczyna kojarzyć się z pracą. Z czasem może to skutkować wielkim zniechęceniem do prowadzonej działalności i poczuciem dojmującego znużenia. Warto zatem zastanowić się nad rozdzieleniem obowiązków służbowych od życia domowego i rozejrzeć się za biurem do wynajęcia. Oto kilka rzeczy, na które powinniśmy zwracać uwagę podczas poszukiwań.

Lokalizacja

To pierwsza i najważniejsza kwestia, którą powinniśmy rozważyć, decydując się na wynajęcie powierzchni biurowej. Będzie ona w dużej mierze rzutować na czas dojazdu do naszej firmy (jest to ważne nie tylko dla nas i pracowników, ale również dla klientów oraz partnerów), dostęp do przydatnych w pracy usług oraz standard wynajętych pomieszczeń i ich cenę. Zanim zaczniemy poszukiwać biura powinniśmy odpowiedzieć sobie na kilka pytań np. jak ważny jest dla nas łatwy dojazd (i z jakich środków transportu będziemy korzystać), czy w ramach obowiązków służbowych będziemy potrzebowali usług innych firm, np. poczty, punktów ksero, specjalistycznych sklepów, restauracji czy kawiarni; jak dana okolica będzie wpływać na naszą pracę (jest to bardzo istotne dla większości firm w tym zajmujących się pracą twórczą, np. pracowni graficznych, agencji reklamowych etc.).

Standard powierzchni biurowej

Niemniej ważne od lokalizacji biura jest jego standard wyposażenie. Jest to oczywiście kwestia mocno indywidualna – niektórzy ludzie zadowolą się zwykłym pokojem z biurkiem i krzesłem, inni będą w stanie wydajnie pracować wyłącznie jeśli mają do dyspozycji dodatkowe wygody np. klimatyzację, nowoczesne systemy ogrzewania, czy dostęp do Internetu. Powinniśmy dokładnie zapoznać się z ofertą firm udostępniających powierzchnie biurowe do wynajęcia. Jeśli nasza działalność wymagać będzie również częstego spotykania się z klientami czy partnerami, warto zwrócić uwagę, czy budynek, w którym wynajmujemy biuro jest reprezentacyjny oraz czy posiada sale konferencyjne. Zazwyczaj biura zlokalizowane w centrum odznaczają się wyższym standardem niż biura na przedmieściach, jednak nie jest to regułą.

Cena

Wszystkie powyższe kwestie mają bezpośredni wpływ na koszt miesięcznego czynszu za powierzchnię biurową. Biura położone w centrum będą rzecz jasna zdecydowanie droższe, niż powierzchnie o tym samym standardzie mieszczące się w dzielnicach ościennych. Warto  zastanowić się, czy prestiż pracy w takim Lokalu jest wart swej wysokiej ceny.

Wynajmem powierzchni biurowych zlokalizowanych poza centrum, idealnych dla małych i średnich przedsiębiorstw zajmuje się firma Economicus z Katowic.