Artykuł sponsorowany

Znaczenie odpowiedniego szyldu sklepu w marketingu

Znaczenie odpowiedniego szyldu sklepu w marketingu
Choć coraz częściej robimy zakupy online, sklepy stacjonarne wciąż wiodą prym. O ile osiedlowej piekarni właściwie wcale nie trzeba promować, ani nawet oznaczać, to wiele firm potrzebuje widocznej reklamy zewnętrznej. Najważniejszym elementem jest szyld, który wskazuje nazwę i profil działalności. Musimy pozwolić klientowi się odnaleźć i zachęcić go do tego, żeby zechciał do nas zajrzeć.

Daj się znaleźć

Współczesny klient ma do wyboru masę sklepów wokół, więc aby zechciał zajrzeć akurat do naszego, musi nas najpierw znaleźć. Do tego potrzebny jest dobrze zaprojektowany i wykonany szyld reklamowy. Powinien być spójny z designem naszego sklepu lub innej działalności i wskazywać, jaką branżą się zajmujemy. Widząc rożek z gałkami lodu na szyldzie, klient nie pomyśli, że ma do czynienia ze sklepem z lodówkami. Pomyśli, że może zajrzeć do środka i skosztować idealnej na upalne dni słodyczy. Szyld powinien być klarowny i estetyczny, a jego przekaz powinien być prosty. Migające światła neonów wcale nie zachęcą przechodnia, by zajrzał do sklepu z butami. Wręcz przeciwnie, nadmiar impulsów może go skutecznie zniechęcić - mówi nam przedstawiciel pracowni reklamy wizualnej z Wrocławia. Szyld powinien dodatkowo współgrać z okolicą i charakterem budynku. Krzykliwa reklama w jaskrawym kolorze na starej kamienicy to nie jest dobry pomysł. Błyszczące napisy zabawną czcionką na starym mieście, czy napisy w gotyckim stylu na nowoczesnym budynku nie zachęcą klienta.

Ułatwiaj zakupy

Zewnętrzny szyld reklamowy to element, który zachęca klienta, by nas odwiedził. Załóżmy, że prowadzimy duży sklep odzieżowy, w którym wybór jest wręcz powalający. Nie każdy lubi spacerować między półeczkami i oglądać nawet ten asortyment, którego w życiu by nie kupił. Warto więc ułatwić klientom zakupy i oznaczyć poszczególne działy. Za pomocą tabliczek informacyjnych oznaczmy dział z ubraniami damskimi, męskimi i dziecięcymi. Podzielmy je na poszczególne kategorie, na przykład oznaczmy w dziale damskim spodnie, sukienki, swetry, bluzki i dodatki. Tabliczki powinny być umieszczone w taki sposób, by były dla klienta widoczne z daleka. Wskażmy, w którym miejscu znajdują się kasy, a w którym przymierzalnie. To ważny komunikat zwłaszcza dla klienta, dla którego zakupy są po prostu koniecznością i chce jak najszybciej załatwić swoje sprawy. Wszyscy przedsiębiorcy dobrze znają powiedzenie, że reklama jest dźwignią handlu. Inwestujemy w marketing internetowy, czy broszury reklamowe, a zapominamy, że ważna jest też reklama wizualna w samej firmie.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.