Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Zmiany w prowadzeniu ewidencji VAT w 2017 roku
Co musi się znaleźć w ewidencji
Chodzi o dane umożliwiające prawidłowe sporządzenie deklaracji podatkowej i informacji podsumowującej. Ustawa wymienia w tym zakresie informacje na temat przedmiotu oraz podstawy opodatkowania, wysokość należnego podatku, obniżające jego kwotę kwoty podatku naliczonego, korekty tego ostatniego, a także kwotę podatku, która podlega wpłacie do urzędu skarbowego lub zwrotowi z niego. W ewidencji VAT muszą się znaleźć również dane, na podstawie których można zidentyfikować każdą transakcję, m.in. numer identyfikacji podatkowej, którym nasz kontrahent posługuje się jako podmiot gospodarczy. W sytuacji, kiedy podatnik świadczy usługi poza Polską, musi on w ewidencji uwzględnić nazwę danej usługi, jej wartość bez podatku od wartości dodanej (lub podobnego), a także moment, w którym powstaje obowiązek podatkowy określany dla tego typu usługi świadczonej na terytorium kraju. Utrwalić trzeba wszelkie dane posiadające znaczenie dla wymiaru podatku, dowodzące faktycznej wysokości obrotu i kwot podatku należnego od dokonanych transakcji sprzedaży towarów lub usług. Ewidencje prowadzone w związku z rozliczaniem podatku, jak również dokumenty (faktury, paragony fiskalne) potrzebne do jego dokonania należy przechowywać do czasu upłynięcia terminu przedawnienia zobowiązania podatkowego.Ewidencja elektroniczna
Na koniec warto wspomnieć jeszcze o dość istotnej zmianie w art. 109 ust. 8a ustawy o podatku od towarów i usług. Zobowiązuje ona podatników czynnych podatku VAT do prowadzenia ewidencji w formie elektronicznej. Dla wielu przedsiębiorców takie rozwiązanie to nie nowość, jednak z dniem 1 stycznia 2018 roku wejdzie w życie bezwzględna konieczność stosowania się do tego przepisu.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana