Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Zalety pasów napędowych z gumy
Podstawowe rodzaje pasów napędowych
Nim przejdziemy do głównego tematu naszego artykułu, jeszcze kilka ogólnych informacji o pasach napędowych. Ten ważny element przekładniowy występuje w wielu najróżniejszych postaciach: płaskiej, zębatej i klinowej; wykorzystujemy także paski okrągłe, wielorowkowe i jeszcze o kilku innych profilach. Pasy napędowe spotykamy w przeróżnych urządzeniach; najbardziej znanym ich reprezentantem jest chyba samochodowy pasek klinowy wprawiający w ruch alternator pojazdu. Wszelkiego typu paski znajdziemy także w naszych pralkach, maszynach do szycia i wielu innych urządzeniach AGD oraz w układach napędowych różnego rodzaju narzędzi. Paski napędowe najczęściej produkowane są z kompozytów bawełny, poliestru oraz różnych odmian kauczuku; najczęściej jest to kauczuk butadienowo-akrylonitrynowy zwany także gumą NBR. Czasem tam, gdzie mamy co czynienia z mniejszymi obciążeniami może to być poliuretan lub sama guma. O zaletach pasów napędowych wykonywanych z udziałem gumy opowiadali nam specjaliści z firmy Wilhelm Herm Müller Polska sp. z o.o. z Bydgoszczy.Charakterystyka pasów napędowych z gumy
Podstawowe własności gumy znane są chyba wszystkim, lecz najważniejszą cechą tego materiału czy to produkowanego z naturalnych kauczuków, czy też z syntetyków jest bardzo wysoka elastyczność i giętkość. Z tego też powodu guma często wykorzystywana jest do budowy różnego typu wygaszaczy drgań i wstrząsów. Owa elastyczność odgrywa zasadniczą rolę w budowie pasków napędowych, których jednym z ważniejszych parametrów jest tak zwana średnica zwrotna. Otóż w paskach wykonanych z gumy owa średnica może być o wiele mniejsza niż dla pasków poliuretanowych lub wykonanych z innych materiałów. Do innych ważnych zalet napędowych pasków gumowych zaliczamy ich znikomy poślizg, a zatem pewność trzymania obrotów, krótkie odcinki naprężania, a w wersjach zbrojonych poliestrem lub bawełną także duża wytrzymałość na zrywanie i mała ścieralność ich krawędzi. Cenne właściwości gumy są wykorzystywane nie tylko do produkcji pasów napędowych, ale także do wytwarzania taśm transportujących, pasów przenośnikowych, amortyzatorów gumowo-metalowych czy płyt wibroizolacyjnych.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana