Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne dla dzieci z problemami
Kiedy i dlaczego warto zapisać dziecko na zajęcia korekcyjno-kompensacyjne?
Na czym dokładnie polega idea zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla dzieci z problemami?Wyjaśnia to pracownik Przedszkola Niepublicznego Raz, Dwa, Trzy – My w Warszawie: Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne organizowane są dla dzieci z różnymi zaburzeniami oraz odchyleniami rozwoju umysłowego, ale też psychicznego czy społecznego. Program ten dedykowany jest w szczególności uczniom i przedszkolakom, które wykazują trudności w koncentracji uwagi i uczeniu się, cierpią na dysleksję rozwojową lub nadpobudliwość psychoruchową. Takie dzieci w przypadku tradycyjnych metod nauczania szybko wykazują znużenie i często nie są w stanie skupić się na nauce, co prowadzi do opóźnień rozwojowych. Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne mają na celu zaspokojenie potrzeb edukacyjnych takich dzieci i stworzenie im warunków sprzyjających nauce i rozwojowi. Odpowiednio dobrane zajęcia pomagają dzieciom w nauce skupienia uwagi i opanowania, poprawie wymowy i pisma, a także w pozyskiwaniu umiejętności interpersonalnych. Wszystko to pozytywnie wpływa na rozwój i samoocenę dziecka, które szybciej się uczy i przyswaja pozytywne wzorce zachowań społecznych, dzięki czemu łatwiej radzi sobie w codziennych sytuacjach.
Jak wyglądają zajęcia korekcyjno-kompensacyjne dla dzieci z problemami?
Program zajęć korekcyjno-kompensacyjnych powinien być dopasowany do indywidualnych potrzeb dzieci, do czego niezbędna jest trafna diagnoza. W związku z tym zajęcia odbywają się zazwyczaj w niewielkich grupach i prowadzone są przez wykwalifikowanych pedagogów. W zależności od rodzaju zaburzeń rozwoju dziecka, zajęcia przybierają różne formy. Ponieważ dzieci z problemami z koncentracją i uczeniem się zwykle szybko nużą się jednym zajęciem, program obejmuje zwykle wiele przeplatających się technik i ćwiczeń. Jakie elementy zawarte są w programach zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla dzieci z problemami?- Ćwiczenia i techniki poprawiające koncentrację wspomagające rozwój mowy i pisma;
- Ćwiczenia fizyczne i zabawy stymulujące rozwój ruchowy i manualny dzieci;
- Ćwiczenia oddechowe i techniki relaksacyjne.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana