Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
W jaki sposób działa retarder?
Do czego potrzebne są retardery?
Hamulce w ciężarówkach lub autobusach szybko zużywają się i przegrzewają. Retardery, nazywane inaczej zwalniaczami, wspierają hamowanie silnikiem. Pomagają także w rozproszeniu energii wytwarzającej się podczas unieruchamiania samochodu. Dzięki ciągłemu chłodzeniu, są przydatne podczas długotrwałej pracy. Warto zauważyć, że zazwyczaj tego typu urządzenia nie mają dużej siły hamowania. Tylko niektóre mechanizmy są zdolne do całkowitego zatrzymania auta. Retardery mają wiele zalet. Zapewniają znacznie większą stabilność pojazdu w trakcie jazdy. Tym samym zwiększają poczucie bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów, poprawiają także komfort podróży. Redukują koszty wymian i napraw tarcz, okładzin ciernych i klocków. Bardzo dobrze amortyzują samochód podczas trudnych warunków hamowania. Dzięki nim samochód zjeżdżający z wysokich zboczy zachowuje stałą prędkość. Charakteryzują się również niewielkim ciężarem i niską temperaturą pracy.Zasady działania zwalniaczy
Istnieją różne rodzaje retarderów. Klasyczne pracują przy pomocy pompowania oleju, inne wbudowane są w skrzynie biegów lub w układzie wydechowym. Najbardziej skutecznym i optymalnym rozwiązaniem jest skorzystanie ze zwalniaczy, które wytrącają energię przez prądy wirowe. Oddziałują one na dwa rotory spowalniające układ napędowy. Dzięki temu możliwe jest zmniejszenie prędkości jazdy i modelowe hamowanie. Tego typu urządzania są w pełni zintegrowane z układem hamulcowym pojazdu. Pracują bez wykorzystywania olei lub zaworów. Ich funkcjonowanie opiera się na elektromagnetycznym prądzie wirowym, który blokuje siły obrotowe wałów przegubowych. Dzięki temu możliwe jest bezgłośne spowolnienie pojazdu. Zatrzymywanie odbywa się bez wykorzystania hamulca i bez kontaktu między elementami pracującymi. Dzięki temu nie ma potrzeby dokonywania przeglądów serwisowych. Obsługa retarderów jest zróżnicowana. Niektóre z nich wystarczy uruchomić za pomocą ręcznej dźwigni. Inne wyróżniają się skomplikowanych elektronicznym systemem, który dopasowuje się do skonkretyzowanych potrzeb danego pojazdu.Gdzie kupić i jak serwisować retardery?
Zwalniacze mogą zostać zamontowane przez mechaników serwisów autoryzowanych, np. renz.pl. Tego typu urządzenia można instalować zarówno w pojazdach nowo budowanych, jak i już od dawna użytkowanych. Dobiera się je odpowiednio do wagi pojazdu i przewożonych ładunków. Różne rodzaje retarderów stosuje się też w zależności od momentu obrotowego. Nie warto samemu dokonywać zakupów. Lepiej zdać się na oko fachowca. Specjaliści z renz.pl doradzają w adekwatnym wyborze odpowiedniego urządzenia. Firma gwarantuje także stały serwis i sprzedaż części zamiennych.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana