Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Rodzaje bram garażowych
Czy garaż jest w stanie zapewnić bezpieczeństwo naszego samochodu? Z pewnością, o ile tylko wyposażymy go w odpowiednią bramę. A tych możemy na rynku znaleźć kilka rodzajów – na który z nich powinniśmy się zdecydować? Jakie są zalety i wady poszczególnych rozwiązań? Warto to wiedzieć, zanim podejmiemy ostateczną decyzję o kupnie bramy, która powinna służyć nam przez długie lata.
Bramy segmentowe
Ich cechą charakterystyczna jest konstrukcja wykonana z połączonych ze sobą poziomych segmentów. Połączenia między nimi są elastyczne, co sprawia, że segmenty mogą być przesuwanie w pionie i wsuwać się na specjalną prowadnicę, montowaną pod sufitem garażu. Jakie są zalety takiego rozwiązania? Przede wszystkim jego uniwersalność i oszczędność miejsca – podczas podnoszenia segmenty idą prosto w górę, nie wysuwają się poza zarys frontu garażu. Samochód możemy zaparkować tuż przed bramą, bez ryzyka, że podczas otwierania lub zamykania zahaczy ona o przód pojazdu, co może zdarzać się, jeśli w garażu zamontowaliśmy bramę uchylną. Bramy tego typu idealnie sprawdzą się zatem w przypadku garaży z krótkim podjazdem lub umiejscowionymi bardzo blisko chodnika czy ulicy. Dlatego są najpopularniejszym rozwiązaniem na rynku.
Bramy rolowane
Ich zasada działania jest identyczna, jak w przypadku bram segmentowych – połączone ze sobą poziome elementy są podnoszone pionowo do góry. Istnieją dwie różnice.
- Po pierwsze, elementy z których zbudowana jest brama są bardzo wąskie, mają zaledwie kilka centymetrów szerokości – mówi przedstawiciel firmy Kada - Po drugie, w trakcie podnoszenia nie wchodzą w prowadnicę, lecz są nawijane na specjalną rolkę, montowaną nad drzwiami. Rozwiązanie takie znajduje zastosowanie w sytuacjach, kiedy nie ma możliwości umieszczenia prowadnic do bramy segmentowej, np. z ze względu na obecność innych instalacji.
Bramy boczne
To drugi wariant bramy segmentowej. Tym razem różnicą jest, że segmenty tworzące bramę są pionowe – przy otwieraniu przesuwają się na bok, na prowadnicę zamontowaną na jednej ze ścian obok drzwi garażowych. Podobnie jak bramy rolowane stosowane są zazwyczaj jako alternatywa w garażach, gdzie ze względu na obecność innych instalacji nie ma możliwości zamontowania prowadnicy na suficie. Ich dodatkowym atutem jest, że nie musimy otwierać bramy w pełni, aby dostać się do garażu – wystarczy przesunąć ją na pewną niewielką szerokość. Jest to przydatne m.in. w okresie zimowym, gdy nie chcemy nadmiernie wychładzać wnętrza.
Bramy uchylne
Zbudowane są z pojedynczego, przesuwanego ku górze skrzydła. Jak wspomnieliśmy, bramy uchylne podczas otwierania wychodzą poza obrys frontu garażu – stąd nie nadają się do montażu na krótkim podjazdach lub innych miejscach o ograniczonej przestrzeni. Z drugiej strony tego typu konstrukcja odznacza się bardzo wysoką wytrzymałością na uszkodzenia mechaniczne oraz dobrymi parametrami izolacyjnymi.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana