Artykuł sponsorowany

Pozycje książkowe, które ułatwiają pracę pedagogom szkolnym

Pozycje książkowe, które ułatwiają pracę pedagogom szkolnym

W pracy pedagoga szkolnego niezwykle ważne jest posiadanie odpowiedniej wiedzy i narzędzi, które pomogą w efektywnym wspieraniu rozwoju uczniów. Dlatego warto zwrócić uwagę na kilka pozycji książkowych, które mogą okazać się nieocenionym wsparciem dla specjalistów w tej dziedzinie. W tym artykule przedstawimy trzy publikacje, które ułatwiają pracę pedagogom szkolnym.

"Jak rozmawiać z dziećmi, żeby nas słuchały? Jak słuchać dzieci, żeby rozmawiały z nami?" - Adele Faber i Elaine Mazlish

Jedną z kluczowych umiejętności, jaką powinien posiadać pedagog szkolny, jest umiejętność efektywnej komunikacji z dziećmi. Książka "Jak rozmawiać z dziećmi, żeby nas słuchały? Jak słuchać dzieci, żeby rozmawiały z nami?" autorstwa Adele Faber i Elaine Mazlish to pozycja, która dostarcza praktycznych wskazówek dotyczących tego, jak nawiązać i utrzymać konstruktywny dialog z uczniami. Autorki, opierając się na swoim wieloletnim doświadczeniu w pracy z dziećmi, przedstawiają konkretne techniki i metody, które pomogą pedagogom w rozwiązywaniu konfliktów, budowaniu relacji opartych na wzajemnym szacunku oraz wsparciu uczniów w ich rozwoju emocjonalnym i społecznym. Oficyna Wydawnicza Impuls oferuje tę pozycję jako jedną z propozycji dla pedagogów szkolnych.

"Pedagogika zabawy" - Bogusław Śliwerski

Zabawa to nieodłączny element życia dzieci, a także ważne narzędzie w procesie edukacji. Książka "Pedagogika zabawy" autorstwa Bogusława Śliwerskiego to kompleksowe opracowanie na temat roli zabawy w edukacji oraz jej wpływu na rozwój uczniów. Autor przedstawia różnorodne formy zabaw, ich funkcje oraz sposoby wykorzystania zabawy jako metody dydaktycznej. Dzięki tej pozycji pedagodzy szkolni zyskują wiedzę na temat tego jak włączyć zabawę do codziennej pracy z uczniami, aby stworzyć atrakcyjne i efektywne zajęcia. Warto poszukać tej książki w pedagogicznej księgarni internetowej

"Edukacja inkluzjna. Teoria i praktyka" - red. Barbara Smolińska-Theiss

Współczesna edukacja stawia na integrację dzieci o różnych potrzebach i możliwościach, dlatego coraz więcej pedagogów szkolnych musi zmierzyć się z wyzwaniem pracy w środowisku inkluzyjnym. Książka "Edukacja inkluzjna. Teoria i praktyka" pod redakcją Barbary Smolińskiej-Theiss to pozycja, która dostarcza teoretycznych podstaw oraz praktycznych rozwiązań dotyczących pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Autorzy omawiają zarówno aspekty prawne, jak i metodyczne pracy w edukacji inkluzyjnej.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.