Artykuł sponsorowany

O co warto spytać rekrutera podczas rozmowy o pracę?

O co warto spytać rekrutera podczas rozmowy o pracę?
Wiele osób poszukujących pracę traktuję rozmowę kwalifikacyjną jako wywiad, w czasie którego to pracodawca wymaga odpowiedzi od kandydata. W rzeczywistości obie strony mają takie samo prawo do zadawania pytań – w końcu nam, jako potencjalnym pracownikom, również powinno zależeć na tym, by dowiedzieć się czegoś więcej o firmie, w której chcemy pracować. Oto kilka pytań, które warto zadać w czasie spotkania z rekruterem bądź pracodawcą.

Wynagrodzenie

Wiele osób wstydzi się pytać o kwotę wynagrodzenia na stanowisku, na które aplikują. Tłumaczy się to często tym, że o „pieniądzach się nie dyskutuje” oraz przekonaniem, że jeśli zapytamy o pensję, osoba rekrutująca uzna nas z chciwą i myślącą tylko o pieniądzach. Pamiętajmy jednak, że to właśnie na pieniądzach opiera się nasza relacja z pracodawcą – za dobrze wykonywaną pracę jak najbardziej należy nam się wynagrodzenie. Jeśli rekruter nie wspomni o wynagrodzeniu, sami o to zapytajmy.

Benefity pozapłacowe

Poza wynagrodzeniem wiele firm oferuje swoim pracownikom dodatkowe bonusy pod postacią prywatnej opieki leczniczej bądź karnetów sportowych. Spytajmy, czy firma, do której aplikujemy również korzysta z takich programów motywacyjnych.

Struktura organizacyjna firmy i zespołu

Bardzo ważne jest z kim będziemy pracować – czy będziemy niezależnym specjalistą, podlegającym bezpośrednio szefowi firmy, czy może będziemy pracować w zespole, a nasz zwierzchnikiem będzie team leader. W ten sposób dowiemy się więcej na temat organizacji firmy.

Możliwe ścieżki rozwoju

Dobre firmy łatwo rozpoznać po tym, że stwarzają swoim pracownikom środowisko sprzyjające rozwojowi. Obejmuje to nie tylko szkolenia podnoszące kwalifikację w danej dziedzinie, ale również otwartą ścieżkę awansu na wyższe stanowiska, w zależności od zaangażowania.

Jak wygląda typowy dzień pracy na naszym stanowisku?

W razie możliwości spróbujmy dowiedzieć się jak przebiega dzień pracy na naszym stanowisku, na czym dokładnie będą polegać naszego obowiązki, czy często będziemy mieli kontakt z naszym bezpośrednim przełożonym lub chociażby w jakich godzinach będziemy pracować.

Jakie są kolejne etapy rekrutacji?

Rekrutacja w wielu firmach składa się z wielu etapów, w czasie których z grona kandydatów wyłania się kilka osób najlepiej pasujących do profilu pracownika. Jeśli rozmowa kwalifikacyjna nie jest ostatnim etapem, spytajmy, na czym będą polegać kolejne i w jakich terminach się odbędą.

Kiedy możemy spodziewać się odpowiedzi?

Coraz częstszą praktyką firm jest odpowiadanie wszystkim kandydatom o wynikach rekrutacji, nawet jeśli odpowiedź jest negatywna. Nawet jeśli firma nie kontaktuje się z odrzuconymi kandydatami, świadomość tego, kiedy podejmie decyzję pozwoli nam lepiej zorganizować nasze poszukiwania pracy, np. za pośrednictwem agencji takich jak Beetsma.

Co zrobić, jeśli nie mamy pytań?

Jeśli rekruter spyta nas, czy mamy jakieś pytania, nie odpowiadajmy: „nie”, bowiem w ten sposób pokazujemy, że nie jesteśmy zainteresowani firmą ani pracą. Co jednak zrobić, jeśli naprawdę nie mamy już o co spytać, bowiem wszystkie odpowiedzi na nasze pytania już zostały udzielone wcześniej? W takim przypadku można powiedzieć coś w stylu: „miałem przygotowane kilka pytań, ale na wszystkie już usłyszałem odpowiedź”.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.