Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Najczęstsze usterki w samochodach marki Renault
Silnik 1.9 dCi
Elementem pojazdu spod znaku Renault, o którym głośno przez wzgląd na częstą awaryjność jest silnik 1.9 dCi. Prym pośród usterek zaś wiedzie tutaj turbosprężarka, która przypomina o sobie kierowcom już nawet po przejechaniu 40-60 tysięcy kilometrów. Oczywiście zdarzają się sytuacje, w których wytrzymuje ona bezawaryjnie 200-300 tysięcy kilometrów. Takie przypadki jednakże należą do rzadkości. Kolejną słabą stroną silników 1.9 dCi jest układ wtryskowy. Usterki samych wtryskiwaczy występują z umiarkowaną częstotliwością. Problem stanowi raczej kwestia konieczności kodowania każdego wtryskiwacza przed ponownym montażem, co niestety zwiększa koszty serwisowania. Obracające się panewki silnika 1.9 dCi to także często występująca awaria. O jej przyczynę zapytaliśmy eksperta, naszego rozmówce z profesjonalnego serwisu samochodów francuskich TAND w Gdyni :Źródłem tej awarii jest brak zamków w panewkach, które zabezpieczałyby je przed obracaniem się. Ponadto przyczyną mogą być również zbyt długie okresy pomiędzy kolejnymi wymianami oleju. W efekcie panewki ulegają zniszczeniu, podobnie jak czop wału korbowego czy stopy korbowodu. Wtedy zaś konieczny jest generalny remont silnika, który nie należy do opłacalnych. Lepszym rozwiązaniem jest kupno nowego silnika, a to z kolei wiąże się z dużym wydatkiem.Renault Laguna II, czyli „królowa lawet” Renault Laguna II nazywana jest „królową lawet”, gdyż jej kierowcy – szczególnie zaś w pierwszych latach jej istnienia – bardzo często zmuszeni byli wzywać lawety z uwagi na występujące usterki, które unieruchamiały auto. Pośród najczęstszych awarii Laguny II wskazać możemy na te, związane z elektroniką. Usterki dotyczą takich elementów jak: karta Hands Free (czyli system bezkluczykowy), panel automatycznej klimatyzacji, komputer pokładowy oraz czujnik ciśnienia powietrza w oponach. Typowe usterki silników benzynowych w Renault Laguna to zużycie koła pasowego i przepustnicy. O silnikach 1.9 dCi pisaliśmy wyżej. Jeśli zaś mowa o silnikach 2.2 dCi, to tutaj częstą jest wada kolektora dolotowego, która w efekcie może skutkować nawet uszkodzeniem silnika.
Awaryjności Renault Megane II
Renault Megane to model, który w dwóch pierwszych latach produkcji wykazywał bardzo dużą liczbę awarii. Liczba ta znacznie uległa zmniejszeniu w 2005 roku. Obecnie zaś modele te właściwie już nie różnią się pod względem awaryjności od niemieckich czy japońskich marek. Megane najczęściej trafia do serwisu Renault z powodu usterek, dotyczących: elektroniki sterującej silnikami, czujników położenia wału korbowego i wałków rozrządu, rozrusznika, alternatora, cewek zapłonowych, przednich reflektorów oraz elektrycznych podnośników szyb. Ponadto kierowcy Megane II wskazują także na awaryjność: poduszki silnika, skrzyni biegów, karty Hands Free, elektryki, radioodtwarzacza (który się zawiesza), taśmy airbagu kierowcy (która się przeciera), włącznik świateł cofania (który zawodzi) oraz czujniki ciśnienia w oponach. Często przepalają się żarówki, a rdza szybko atakuje układy wydechowe. Awariom ulegają także łożyska kół oraz łączniki stabilizatorów.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana