Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Na co zwracać uwagę przy naprawie powypadkowej samochodu?
Po naprawie lakierniczej
Jeśli samochód wymagał lakierowania, upewnijmy się, że resztki lakieru nie pozostały np. na uszczelkach, elementach plastikowych bądź szybach.Świadczą one o niedbale wykonanej robocie, co może sugerować, że również inne rzeczy, trudniejsze do weryfikacji przez niedoświadczoną osobę, zostały potraktowane po macoszemu – przestrzega specjalista z pruszkowskiej firmy Vision Autoserwis.Poza tym jeśli widać, że auto było malowane, trudniej będzie uzyskać za nie w przyszłości dobrą cenę, gdybyśmy planowali sprzedaż samochodu. Dlatego też zwróćmy uwagę np. na dopasowanie koloru lakieru, jeśli malowany był tylko fragment nadwozia – zarówno z bliska, jak i z pewnej odległości, najlepiej przy świetle dziennym.
Jazda próbna
Sprawdzić trzeba też sprawność instalacji elektrycznej, którą podczas naprawy najpewniej rozłączano po kilka razy. Przetestujmy działanie świateł, sterowania szyb i lusterek, klakson, oświetlenie wnętrza, ogrzewanie tylnej szyby itd. Zróbmy to podczas jazdy próbnej, przy okazji sprawdzania, czy zgłoszone usterki zostały usunięte. To również dobry moment na zauważenie, czy auto się nie przegrzewa, czy hamulce się nie blokują itp. Warto też skontrolować poziom płynów.Koła i opony
Nie zapomnijmy ponadto przyjrzeć się kołom, strzałkom i napisom, które wskazują prawidłowy sposób założenia opon. Sprawdźmy też, czy wkręcono komplet śrub i nakrętek, a także czy do ostatecznego dokręcania użyto klucza dynamometrycznego, a nie pneumatycznego, co utrudniłoby awaryjne odkręcanie koła na drodze. Upewnijmy się także, czy w warsztacie nie zostały przez przypadek takie elementy jak kołpaki czy nasadka do odkręcania śrub patentowych.O czym jeszcze pamiętać
Jeśli wstawiano nową szybę, zerknijmy, czy przylegają do niej listwy tudzież wykładziny słupków, czy podsufitka nie wystaje itp. Warto poza tym poszukać śladów po podnośniku na progach czy otarć lakieru, zwłaszcza na drzwiach i błotnikach, które podczas napraw w warsztacie najbardziej są narażone na kontakt np. z kolumną podnośnika. Odbierając samochód, poprośmy o wykaz wykonanych prac (wraz z pieczątką serwisu), np. w postaci książeczki serwisowej. Będzie to stanowić podstawę ewentualnych reklamacji, ale tego rodzaju informacje mogą się też okazać pomocne w razie innych napraw naszego auta w przyszłości.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana