Artykuł sponsorowany

Która drukarka jest wydajniejsza laserowa czy atramentowa?

Która drukarka jest wydajniejsza laserowa czy atramentowa?

Rynek drukarek zdominowały dwie technologie realizowania wydruków – atramentowa i laserowa. Każda z nich posiada szereg zalet, jednakże nie są one również pozbawione wad. W tym artykule przyjrzymy się więc im bliżej, sprawdzając, które rozwiązanie jest wydajniejsze oraz bardziej opłacalne, co może znacznie pomóc ci w podjęciu właściwej decyzji zakupowej.

Zalety drukarki laserowej

Analizując liczbę drukowanych stron w najkrótszym czasie, drukarki laserowe oferują znacznie wydajniejszą pracę, niż ich atramentowe odpowiedniki. Mogą one bowiem wydrukować nawet kilkadziesiąt stron na minutę, co będzie szczególnie istotne w przypadku dużej ilości wydruków. Co więcej, zakup jednego tonera pozwoli wydrukować nawet kilka tysięcy stron, dzięki czemu nie będziemy musieli przejmować się jego częstą wymianą. Urządzenia te okazują się więc doskonałym wyborem jako sprzęt biurowy, gdyż to właśnie dokumenty firmowe są tymi, których spore ilości jesteśmy zmuszeni drukować najczęściej.

Zalety drukarek atramentowych

Choć urządzenia te drukują wolniej, koszt ich zakupu jest znacznie niższy. Tańszy jest również wykorzystywany w nich atrament, więc możemy dodatkowo zaoszczędzić na eksploatacji. Niestety pojemniki z tuszem pozwalają wydrukować maksymalnie kilkaset stron, co jest zauważalnie mniejszą ilością od tej, oferowanej przez tonery w urządzeniach laserowych. Drukarki atramentowe okażą się więc dobrym zakupem jedynie wówczas, gdy potrzebujemy niedrogiego urządzenia do okazjonalnego drukowania. Nie spotkamy ich zbyt często w firmach, ale cieszą się one dużą popularnością w naszych domach.

Jaką drukarkę wybrać?

Odpowiedź na to pytanie w dużej mierze zależy od tego, z jaką intensywnością chcemy urządzenia używać oraz ile pieniędzy jesteśmy w stanie przeznaczyć na jego zakup i eksploatację. W podjęciu decyzji pomocni mogą okazać się pracownicy sklepów oferujących rozmaite drukarki, na przykład IDE, gdyż posiadają oni szeroką wiedzę odnośnie możliwości konkretnego produktu. Co prawda zakup drukarki laserowej to większy wydatek, jednakże w dłuższej perspektywie czasu możemy zaoszczędzić na eksploatacji za sprawą wyjątkowo wydajnych tonerów. Nasze potrzeby mogą okazać się jednak na tyle niewielkie, że z powodzeniem zaspokoi je drukarka atramentowa, której cena będzie niższa.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.