Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Jak zaprojektować dobrą stronę internetową?
Co musi się znaleźć na stronie internetowej?
Wchodząc na strony internetowe firm, zauważysz, że pewne elementy są podobne, nawet jeśli firmy te działają w zupełnie odmiennych branżach. Praktycznie wszędzie znajdziesz takie zakładki, jak: „O nas” („O firmie”), „Oferta”, „Portfolio” („Realizacje”) czy „Kontakt”. Dlaczego tak jest? Czy twórcom brak pomysłu na coś nowego? Taki dobór i układ treści jest podyktowany przyzwyczajeniami i potrzebami internautów. Twoja strona powinna dostarczać wiedzy o tym, kim jesteś i co robisz. Inaczej jej tworzenie mija się z celem. Za najważniejszą zakładkę uważa się „O mnie”, ponieważ tam nie tylko prezentujesz w skrócie zakres swojej działalności, ale też masz sposobność do pochwalenia się swoimi osiągnięciami, wiedzą i doświadczeniem, a także do wzbudzenia zaufania, bez którego trudno o przekonanie odwiedzającego do Twoich usług czy produktów.Na dobrej stronie internetowej nie może zabraknąć przejrzystego menu, dzięki któremu użytkownik z łatwością będzie nawigował po Twojej witrynie – mówi specjalista z agencji reklamowej Arfa. – Jeśli masz dużo treści, dodaj wyszukiwarkę. Jej brak może sprawić, że osoba, która nie jest w stanie szybko znaleźć tego, co ją interesuje, wyłączy stronę i skieruje się do konkurencji.
Wygląd i treść dobrej strony internetowej
Wygląd strony internetowej powinien zachęcać do zapoznania się z nią . Nie może więc być przeładowana obrazkami, różnymi fontami i wielkościami oraz kolorami liter. Należy unikać elementów animowanych, ponieważ sprawiają one, że strona długo się otwiera, a w Internecie każdy oszczędza czas. Liternictwo warto ograniczyć do dwóch fontów. Lepszej czytelności sprzyja także dobór kolorów. Strona WWW nie powinna być pstrokata, bo światło ekranu dostatecznie męczy oczy. Badania wskazują, że najszybciej czyta się ciemnoszare litery na jasnym, również lekko szarym tle. Warto więc odejść nieco od czarnych liter na białym tle – te zarezerwowane są dla druku, ale na wyświetlaczach nie wyglądają tak dobrze. Jeśli chodzi o teksty, warto mieć na uwadze to, że w Internecie użytkownik nie czyta strony od deski do deski, a jedynie pospiesznie „skanuje” jej treść, szukając najistotniejszych informacji. Dlatego to, co najważniejsze, warto umieścić na samej górze. Akapity powinny być krótkie i mocno wydzielone. Ściana tekstu odstrasza! Warto stosować nagłówki, które nie tylko podnoszą czytelność, ale też sprzyjają pozycjonowaniu.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana