Artykuł sponsorowany

Czym zajmują się agencje merchandisingowe?  

Czym zajmują się agencje merchandisingowe?   
Choć główne zasady merchandisingu są powszechnie znane, mogą nie wystarczyć do tego, aby zaczęły przynosić pożądany skutek. Ekspozycja towaru, wpływanie na psychologię konsumentów czy budowanie pozytywnych skojarzeń ma bardzo szeroki zakres działań i do tego zależny od rodzaju sklepu i jego asortymentu. Dlatego też pomoc agencji merchandisingowej w uzyskaniu pożądanych efektów niekiedy może być niezbędna.

Agencja proponuje rozwiązania i je realizuje

Pomoc ekspertów w dziedzinie merchandisingu jest przydatna szczególnie wtedy, gdy detalista woli skorzystać z profesjonalnej wiedzy niż samemu zagłębiać się w poszczególne zasady marketingu i wykonywać je na własną rękę. Jak tłumaczy specjalista z agencji promocyjnej Embi-Marketing:
Po przeanalizowaniu potrzeb firmy agencja merchandisingowa ustala działania pro-sprzedażowe i wysuwa rozwiązania, które mają pomóc zrealizować postawione cele.
Osiągnięcie pożądanych efektów może być o wiele szybsze niż w przypadku osoby prowadzącej sprzedaż, która stara się sama dokształcić w tym zakresie. Zła organizacja przestrzeni sklepowej i brak czytelnych wskazówek mających naprowadzać klientów mogą ich zniechęcić do kolejnych wizyt.

Usługi realizowane są od początku do końca

Agencje merchandisingowe mają swoich pracowników, którzy dbają o właściwe zabiegi promocyjne, odpowiednie ułożenie towarów, a także nadzorują wprowadzane rozwiązania w celu poznania ich efektywności. Wynajęta agencja jest w stanie przeprowadzać poszczególne procesy od samego początku aż do końca. Zalicza się do tego nie tylko modernizacja istniejących ekspozycji handlowych, ale na przykład wprowadzanie nowoczesnych ekspozycji w taki sposób, aby klient nie czuł się manipulowany. Niektóre agencje pomagają także w rozwoju na zagranicznych rynkach zbytów. Eksport może okazać się efektywny bez dużych kosztów wydanych na szereg specjalistów.

Monitorowanie konsumentów i konkurencji

Poza standardowymi działaniami skupiającymi się nad opieką marki, produktami i sprzedażą, agencje także zbierają informacje na temat konsumentów oraz śledzą ich opinie. Ważne jest także monitorowanie mediów konkurencyjnych sklepów. Nie każdy detalista ma na to czas i nie zawsze jest w stanie zlecić to pracownikom. W tym przypadku pomoc agencji również może być potrzebna, bowiem szybkie informacje o dobrym produkcie konkurencji czy dostęp do nowej grupy docelowej pozwolą na podjęcie odpowiednich działań bez opóźnienia. Bardzo pomocne są także raporty medialne, które porównują usługi, produkty, lub niektóre procesy konkurencji i liderów rynku.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.