Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Czym zajmują się agencje merchandisingowe?
Agencja proponuje rozwiązania i je realizuje
Pomoc ekspertów w dziedzinie merchandisingu jest przydatna szczególnie wtedy, gdy detalista woli skorzystać z profesjonalnej wiedzy niż samemu zagłębiać się w poszczególne zasady marketingu i wykonywać je na własną rękę. Jak tłumaczy specjalista z agencji promocyjnej Embi-Marketing:Po przeanalizowaniu potrzeb firmy agencja merchandisingowa ustala działania pro-sprzedażowe i wysuwa rozwiązania, które mają pomóc zrealizować postawione cele.Osiągnięcie pożądanych efektów może być o wiele szybsze niż w przypadku osoby prowadzącej sprzedaż, która stara się sama dokształcić w tym zakresie. Zła organizacja przestrzeni sklepowej i brak czytelnych wskazówek mających naprowadzać klientów mogą ich zniechęcić do kolejnych wizyt.
Usługi realizowane są od początku do końca
Agencje merchandisingowe mają swoich pracowników, którzy dbają o właściwe zabiegi promocyjne, odpowiednie ułożenie towarów, a także nadzorują wprowadzane rozwiązania w celu poznania ich efektywności. Wynajęta agencja jest w stanie przeprowadzać poszczególne procesy od samego początku aż do końca. Zalicza się do tego nie tylko modernizacja istniejących ekspozycji handlowych, ale na przykład wprowadzanie nowoczesnych ekspozycji w taki sposób, aby klient nie czuł się manipulowany. Niektóre agencje pomagają także w rozwoju na zagranicznych rynkach zbytów. Eksport może okazać się efektywny bez dużych kosztów wydanych na szereg specjalistów.Monitorowanie konsumentów i konkurencji
Poza standardowymi działaniami skupiającymi się nad opieką marki, produktami i sprzedażą, agencje także zbierają informacje na temat konsumentów oraz śledzą ich opinie. Ważne jest także monitorowanie mediów konkurencyjnych sklepów. Nie każdy detalista ma na to czas i nie zawsze jest w stanie zlecić to pracownikom. W tym przypadku pomoc agencji również może być potrzebna, bowiem szybkie informacje o dobrym produkcie konkurencji czy dostęp do nowej grupy docelowej pozwolą na podjęcie odpowiednich działań bez opóźnienia. Bardzo pomocne są także raporty medialne, które porównują usługi, produkty, lub niektóre procesy konkurencji i liderów rynku.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana