Artykuł sponsorowany

Czy do obiektu gastronomicznego warto kupić urządzenia z komisu, czy nowe

Czy do obiektu gastronomicznego warto kupić urządzenia z komisu, czy nowe
Założenie lokalu gastronomicznego i jego późniejsze prowadzenie jest związane z dużą ilością wydatków, których znaczna część spowodowana jest koniecznością pełnego wyposażenia kuchni. Ceny profesjonalnego sprzętu potrafią być bardzo wysokie, dlatego warto rozważyć kupno tego  „z drugiej ręki”.

Trudna decyzja

Otworzenie nowego lokalu gastronomicznego to prawdzie wyzwanie. Przedsięwzięcie to wymaga nie tylko pomysłu i dobrego szefa kuchni, ale przede wszystkim sporych nakładów finansowych. Jednym z niezbędnych wydatków jakie musi ponieść każdy restaurator jest sprzęt kuchenny, dzięki któremu możliwe będzie przygotowywanie i serwowanie gościom pysznych potraw. Niestety, tego typu urządzenia nie należą do najtańszych, dlatego nie każdy może sobie pozwolić na zakup nowych sprzętów. Ratunkiem okazać się może sprzęt używany.
-Każdy, kto planuje założenie własnego punktu gastronomicznego musi zdecydować czy chce wyposażyć go w nowy sprzęt, czy raczej postawi na ten używany. Każde z rozwiązań ma swoje wady i zalety, dlatego decyzja ta musi być w pełni przemyślana – radzi ekspert z firmy TEWA.

Zalety i wady sprzętu używanego

Wybór używanych urządzeń gastronomicznych ma swoje plusy. Przede wszystkim kuszące są ich wyjątkowo atrakcyjne ceny, a to kryterium ważne jest szczególnie dla tych restauratorów, których budżet jest dość ograniczony. Ponadto, jeśli sprzedawany sprzęt bez lata działał bez zarzutu, to można śmiało przypuszczać, że może posłużyć nowym właścicielom przez kolejne lata. Niestety, nie tak łatwo jest znaleźć dobry używany sprzęt gastronomiczny na sprzedaż. Zwykle poszukiwać go trzeba w komisach lub na aukcjach internetowych lub za pośrednictwem poczty pantoflowej. Dlatego, jeśli w lokalu jakiś sprzęt potrzebny będzie „na już”, to być może trzeba będzie postawić na model prosto ze sklepu. Jak dodaje nasz rozmówca z firmy TEWA – Problemem jest też wybór odpowiedniego miejsca, w którym dokonamy zakupu urządzeń używanych. Nikt nie lubi jeść potraw ze starej zapleśniałej lodówki, po wyjęciu z której produkty obrabiane są mechanicznie i termicznie  na sprzęcie, który powinien już dawno być przekazany do utylizacji. Zasklepiały tłuszcz i bród na meblach i urządzeniach to niestety cały czas bardzo popularna praktyka w firmach kupujących używany sprzęt, co dla nas jest jednoznacznym zjawiskiem braku dbania o swojego potencjalnego klienta i traktowaniu go jako portfela przynoszącego tylko dochód.

Zalety i wady nowego sprzętu

Największą zaletą nowych urządzeń jest zdecydowanie umowa gwarancyjna, dzięki której odchodzą problemy z ewentualnym serwisowaniem sprzętu (co może okazać się dużym problemem w przypadku tego używanego).  Dużym plusem jest również fakt, że nowe urządzenia nie będą wyeksploatowane , dlatego służyć mogą swoim właścicielom przez długie lata. Jest to bardzo istotne, ponieważ częsta konieczność interwencji serwisowych znacznie utrudnia pracę w kuchni. Warto również wziąć pod uwagę, że nowy sprzęt często korzysta z nowych rozwiązań technologicznych, które pozwalają na zmniejszenie kosztów eksploatacyjnych oraz na wzrost i przyspieszenie produkcji. Ponadto nowe urządzenia gastronomiczne pozwalają na spełnienie stale rosnących norm żywienia i standardów higienicznych. Ogromną wadą nowego sprzętu gastronomicznego są jednak jego ceny, które często znacznie przekraczają budżet początkujących restauratorów. Ten minus często dyskwalifikuje to rozwiązanie już na samym wstępie.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.