Artykuł sponsorowany

Charakterystyka banerów reklamowych

Charakterystyka banerów reklamowych

Baner reklamowy jest jedną z najpowszechniejszych form reklamy, której celem jest przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów zarówno w budynkach użyteczności publicznej, jak i na ulicy, ponieważ materiał, z którego jest wykonany jest odporny na wszelkie warunki atmosferyczne. Baner reklamowy jest skuteczną formą promocji, ale powinien spełniać kilka istotnych założeń. W artykule przedstawiamy krótką charakterystykę tego rodzaju reklamy.

Ciekawa grafika i chwytliwe hasła

Baner reklamowy powinien przyciągać wzrok, dlatego w pierwszej kolejności warto dobrze zastanowić się nad dobrym projektem z ciekawą grafiką, która będzie rzucać się w oczy. Istotnym czynnikiem jest również jego umieszczenie. Do tego należy wybierać miejsca, w których gromadzi się najwięcej ludzi (okolice galerii handlowych, centrum miasta, zakorkowane ulice i drogi) i aby każdy z potencjalnych klientów mógł bez problemu odczytać z niego najważniejsze informacje. Treść powinna być konkretna – bardzo dobrze sprawdzają się krótkie i chwytliwe hasła lub bezpośrednie pytania i zwroty, które zmuszają odbiorców do działania, np. wejścia na podaną stronę internetową.

Spójność i czytelność

Konkretny i przejrzysty przekaz można uzyskać tworząc odpowiednią strategię reklamową, która uwzględnia spójną identyfikację wizualną. Kolorystyka baneru reklamowego nie może zbytnio odbiegać od barw logotypu oraz innych elementów, a wszelkie treści umieszczone na komunikacie powinny być w pełni wyraźne i możliwe do przeczytania nawet z dalszej odległości, jeżeli baner będzie umieszczony np. na elewacji budynku.

Na odpowiednio zaprojektowanym banerze treści reklamowe zachęcają klienta do zakupu produktów lub skorzystania z usługi. Pomaga w tym element perswazji, który można zawrzeć w postaci treści bądź grafiki, najlepiej nakłaniających do myślenia i wywołujących określone emocje. Wzbudzenie ciekawości u potencjalnych klientów skłoni ich do dalszych poszukiwań informacji na temat produktów lub usług oferowanych przez firmę – wyjaśnia specjalista z Agencji Reklamowej ARFA, która oprócz druku elementów reklamy zewnętrznej, takich jak: banery reklamowe czy plakaty wielkoformatowe, pomaga klientom wybrać odpowiedni sposób prezentacji oraz miejsce, w jakim dana reklama powinna się znajdować.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.