Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Charakterystyka banerów reklamowych
Baner reklamowy jest jedną z najpowszechniejszych form reklamy, której celem jest przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów zarówno w budynkach użyteczności publicznej, jak i na ulicy, ponieważ materiał, z którego jest wykonany jest odporny na wszelkie warunki atmosferyczne. Baner reklamowy jest skuteczną formą promocji, ale powinien spełniać kilka istotnych założeń. W artykule przedstawiamy krótką charakterystykę tego rodzaju reklamy.
Ciekawa grafika i chwytliwe hasła
Baner reklamowy powinien przyciągać wzrok, dlatego w pierwszej kolejności warto dobrze zastanowić się nad dobrym projektem z ciekawą grafiką, która będzie rzucać się w oczy. Istotnym czynnikiem jest również jego umieszczenie. Do tego należy wybierać miejsca, w których gromadzi się najwięcej ludzi (okolice galerii handlowych, centrum miasta, zakorkowane ulice i drogi) i aby każdy z potencjalnych klientów mógł bez problemu odczytać z niego najważniejsze informacje. Treść powinna być konkretna – bardzo dobrze sprawdzają się krótkie i chwytliwe hasła lub bezpośrednie pytania i zwroty, które zmuszają odbiorców do działania, np. wejścia na podaną stronę internetową.
Spójność i czytelność
Konkretny i przejrzysty przekaz można uzyskać tworząc odpowiednią strategię reklamową, która uwzględnia spójną identyfikację wizualną. Kolorystyka baneru reklamowego nie może zbytnio odbiegać od barw logotypu oraz innych elementów, a wszelkie treści umieszczone na komunikacie powinny być w pełni wyraźne i możliwe do przeczytania nawet z dalszej odległości, jeżeli baner będzie umieszczony np. na elewacji budynku.
Na odpowiednio zaprojektowanym banerze treści reklamowe zachęcają klienta do zakupu produktów lub skorzystania z usługi. Pomaga w tym element perswazji, który można zawrzeć w postaci treści bądź grafiki, najlepiej nakłaniających do myślenia i wywołujących określone emocje. Wzbudzenie ciekawości u potencjalnych klientów skłoni ich do dalszych poszukiwań informacji na temat produktów lub usług oferowanych przez firmę – wyjaśnia specjalista z Agencji Reklamowej ARFA, która oprócz druku elementów reklamy zewnętrznej, takich jak: banery reklamowe czy plakaty wielkoformatowe, pomaga klientom wybrać odpowiedni sposób prezentacji oraz miejsce, w jakim dana reklama powinna się znajdować.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana