Artykuł sponsorowany

Cechy dobrej ulotki reklamowej

Cechy dobrej ulotki reklamowej
Ulotki reklamowe to nadal jedne z najbardziej popularnych nośników reklamowych. Poręczne i wygodne, mogą przekazywać maksimum treści. Dzięki nim łatwiej trafimy do klienta i sprawimy, że zapamięta nasz produkt. Jednak aby ulotka reklamowe prawidłowo spełniała swoje funkcje, musi zostać odpowiednio zaprojektowana. Sprawdź cechy dobrej ulotki reklamowej. Ulotki reklamowe, rozdawane na ulicach lub w galeriach handlowych niestety często lądują w koszu na śmieci. Co zrobić, aby nasza ulotka reklamowa przyciągnęła uwagę i zachęciła do kupna produktu lub usługi? Oto kilka podpowiedzi.

Określ grupę docelową

Podstawą pracy nad każdym komunikatem marketingowym będzie określenie grupy docelowej, do której go kierujemy i którą chcemy zachęcić do zakupu danego produktu lub skorzystania z określonej usługi. Od tego zatem, czy reklama kierowana jest do mężczyzn czy kobiet, będzie zależała na przykład kolorystka. Z kolei określenie wiekowej grupy docelowej pozwoli stworzyć atrakcyjny przekaz, oparty na grach słownych dla młodzieży i bardziej prosty dla seniorów. Jeśli kierujemy naszą reklamę do matek z małymi dziećmi, warto na ulotce reklamowej zamieścić estetyczne zdjęcie malucha.

Wyznacz cel

Dobra ulotka reklamowa to ulotka spełniająca trzy podstawowe cele. Po pierwsze powinna wyczerpująco, ale w syntetyczny sposób, informować o branży i zakresie usług naszej firmy, a także lokować produkt, który reklamujemy. Warto zamieścić na niej dane kontaktowe do naszej firmy: adres i telefon, aby ułatwić potencjalnym klientom natychmiastowy kontakt z nami. Po drugie, powinna spełniać cele, związane ze sprzedażą. Dobrze jest zatem zamieścić na niej informacje o aktualnych promocjach czy rabatach. Po trzecie dobra ulotka reklamowa powinna spełniać cel wizerunkowy, czyli budować pozytywny wizerunek firmy. Ważne, aby była wydrukowana na wysokiej jakości papierze. W tym celu zwróćmy się do Drukarni Udruk.

Zaprojektuj treść

Na ulotce reklamowej treść jest równie ważna co elementy graficzne. Chociaż nieraz może sprawiać wrażenie nieustrukturyzowanego tekstu,  dobrze zaprojektowana treść powinna być stworzona według kilku podstawowych zasad. Tekst nie może być zbyt długi; wystarczy sama esencja tego, co chcemy przekazać oraz krótkie hasło reklamowe. Unikajmy najmniejszych nawet błędów językowych, a także specjalistycznego języka, który może być niezrozumiany przez przeciętnego odbiorcę. Kolejnym elementem dobrze zaprojektowanego tekstu będzie jego układ. Wyróżnijmy kolorem lub rozmiarem fontu te elementy, które są dla niego kluczowe.

Zaprojektuj grafikę

Dobra ulotka reklamowa to ulotka dobrze zaprojektowana pod względem graficznym. Taki druk reklamowy będzie atrakcyjny wizualnie, zwracający uwagę i sprawiający, że zatrzymamy na nim koko na dłużej. Pamiętajmy jednak, aby nie przedobrzyć. Zbyt dużo bowiem krzykliwych elementów graficznych może zakłócić odbiór treści i sprawić, że stanie się ona nieczytelna.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.